27. 2. 2016
Zastupitelé hlavního města Prahy na svém čtvrtečním zasedání rozhodli o opravě Libeňského mostu v jeho současné podobě. Strana zelených Praha 7 dlouhodobě vystupuje proti jeho bourání a zejména proti plánovanému rozšíření o dva jízdní pruhy.
Libeňský most je v důsledku dlouhodobého zanedbání v dezolátním stavu a již více než 10 let se vedou debaty, zda je vhodnější ho citlivě opravit nebo postavit nový. V létě 2015 představila Technická správa komunikací vizualizaci nového mostu, kterou však Praha 7 odmítla nejen kvůli zničení architektonicky cenné stavby, ale i kvůli plánovanému rozšíření na dva jízdní pruhy.
„Plánované rozšíření není ani kvůli dopravě třeba,“ uvedl k tomu Ondřej Mirovský (SZ).
Výhodou opravy oproti bourání a stavbě nového mostu je i větší komfort pro obyvatele obou břehů Vltavy. Z posudku Kloknerova ústavu, který si nechal vypracovat Magistrát hl.m.Prahy totiž vyplývá, že v průběhu opravy mostu bude pravděpodobně možné zajistit zachování dopravního spojení mezi Holešovicemi a Palmovkou, zatímco zboření by znamenalo jeho přerušení na několik let.
„Pro veřejnost by mělo přerušení tramvajové dopravy na Libeňském mostě velmi nepříjemný dopad. Mnoha lidem by se prodloužila každodenní cesta do práce až o 25 minut. Především starším a hůře pohyblivým občanům Prahy 7 by se také výrazně zkomplikovala cesta do spádové nemocnice Na Bulovce,“ uvádí zástupce starosty Ondřej Mirovský.